خبردیر

ساخت وبلاگ
بانو سیده عزت صلواتی مادر گرامی مدیر سایت خبرده روز پنج شنبه درگذشت. به گزارش سایت خبرده مرحوم بانو سیده عزت صلواتی روز پنج شنبه در بیمارستان رسول اکرم “ص” تهران دارفانی را وداع گفت. مراسم بخاک سپاری آن مرحومه روز جمعه صبح در بهشت زهرا برگزار خواهد شد. مراسم ترحیم این مادر گرانقدر از دست رفته روز یکشنبه در مسجد کانون توحید واقع در تهران میدان توحید خیابان پرچم از ساعت ۱۶ لغایت ۱۷۳۰ برگزار خواهد شد. More from my site خبردیر...
ما را در سایت خبردیر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حمید قلی خانی khabardeir بازدید : 175 تاريخ : جمعه 29 مرداد 1395 ساعت: 2:50

بانو سیده عزت صلواتی مادر گرامی مدیر سایت خبرده روز پنج شنبه درگذشت. به گزارش سایت خبرده مرحوم بانو سیده عزت صلواتی روز پنج شنبه در بیمارستان رسول اکرم “ص” تهران دارفانی را وداع گفت. مراسم بخاک سپاری آن مرحومه روز جمعه صبح در بهشت زهرا برگزار خواهد شد. مراسم ترحیم این مادر گرانقدر از دست رفته روز یکشنبه در مسجد کانون توحید واقع در تهران میدان توحید خیابان پرچم از ساعت ۱۶ لغایت ۱۷۳۰ برگزار خواهد شد. More from my site خبردیر...
ما را در سایت خبردیر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حمید قلی خانی khabardeir بازدید : 88 تاريخ : جمعه 22 مرداد 1395 ساعت: 15:20

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم با اشاره به فعالیت دوربین‌های ثبت تخلف پلیس اظهار داشت: در حال حاضر دوربین‌های پلیس سه تخلف عبور از چراغ قرمز، سرعت غیرمجاز و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد را ثبت کرده و جریمه این تخلفات را با تصاویر مستند لحظه وقوع تخلف، ثبت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به احتمال بسیار پایین خطا در صدور جرائم دوربین‌های پلیس، افزود: علی‌رغم آنکه احتمال خطا در صدور جریمه‌های دوربین‌های پلیس بسیار کم و در حدود یک درصد است، ولی شهروندانی که به جریمه‌های صادر شده توسط دوربین‌های پلیس معترض هستند می‌توانند به واحدهای رسیدگی پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه کرده و تصویر لحظه ثبت تخلف را اخذ کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه پلیس به دنبال پرهیز از هرگونه خطا و اشتباه در صدور جرائم رانندگی است، تمامی اعتراضات شهروندان در خصوص جریمه‌های ثبت شده توسط دوربین‌های پلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت هرگونه خطای کاربر و یا دستکاری پلاک خودرو، این جرائم از سابقه پلاک خودرو حذف می‌شود.

به گزارش تسنیم آدرس مراکز راه اندازی شده رسیدگی به شکایت رانندگان عبارتند از :

منطقه ۱: چهارراه لشکر- بلوار اوشان- جنب بیمارستان ۵۰۵ ارتش

منطقه ۱۰: نواب – نبش خیابان محبوب مجاز

منطقه ۱۲:‌خیابان امام خمینی – نرسیده به خیابان فروردین- پلاک ۴۴۸۴۴

منطقه ۱۴: شهید محلاتی- نبرد شمالی بعد از پاسدار گمنام- ابتدای خیابان قیام- انتهای کوی شهید ابراهیم بیدی

منطقه ۱۶: میدان بهمن – اول تندگویان

منطقه ۲۰: خیابان ۲۴ متری رازی- انتهای خیابان کریمی شیرازی یا استخر سابق بعد از فروشگاه رفاه- شهرداری منطقه ۵

منطقه ۲۱: تهرانسر- انتهای بلوار یاس- نرسیده به کمربندی آزادگان

انتهای پیام/

خبردیر...
ما را در سایت خبردیر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حمید قلی خانی khabardeir بازدید : 95 تاريخ : دوشنبه 18 مرداد 1395 ساعت: 4:34

کارشناسان معتقدند در چند سال اخیر تمرکز بانک مرکزی برای مقابله با موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز بیشتر شده اما اقدامات لازم برای ریشه کن شدن آنها به درستی انجام نشده است.

IMG18192585

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز چندسالی است که در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد تا با تحقق این امر نظام پولی کشور نظم پیدا کند؛ این موضوع به اندازه ای اهمیت دارد که رییس کل بانک مرکزی ساماندهی بازارغیرمتشکل پولی را از دغدغه‌های مهم خود برشمرده و پیش از این هشدار داده بود که آحاد مردم باید بدانند اعتماد کردن به آن دسته از موسسات مالی که تحت نظارت بانک مرکزی نیستند، می‌تواند خطرآفرین باشد و دارایی‌های آنها را در معرض خطر قرار دهد.

کارشناسان معتقدند که مشکل اصلی بانک مرکزی درطولانی شدن روند ساماندهی این موسسات، فعالیت بی‌نام و نشان و نبود اطلاعات درستی از آنهاست؛ دلیل این ادعا را شاید بتوان در یک گزارش بین‌المللی جستجو کرد که تعداد موسسه های بی نام و نشان در حوزه مالی کشورمان را بالغ برهفت هزار موسسه برآورد کرده که از این تعداد بالغ بر دو هزار مورد غیرفعال و پنج هزار مورد آن به شکل نام و نشان‌دار در اقصی نقاط کشور فعال هستند.

نکته قابل تامل در مورد این موسسات با وجود همه خط و نشان ها که در برخورد با آنها عنوان شده، تجربه تلخ مردمی است که زمانی در غیرمجازهایی چون میزان و ثامن الحجج سپرده مالی داشته و اکنون سرگردان روزگار سپری می کنند و فقط یک سوال مطرح می شود که بانک مرکزی چرا تاکنون اقدام جدی برای منحل کردن تمامی موسسات مالی غیر مجاز انجام نداده است؟

مقابله با موسسات مالی غیر مجاز عملکرد کندی داشته است

محمد رجایی کارشناس اقتصادی با بیان این که بانک مرکزی در مقابله با موسسات مالی غیر مجاز عملکرد کندی داشته، اظهار کرد: اینکه در یک کشور تعداد زیادی موسسه مالی بدون مجوز فعالیت کند بسیار تعجب آور است و باید یک حساسیت عمومی در این رابطه ایجاد شود.

وی افزود: بانک مرکزی باید به عنوان یک نهاد مسئول در مورد موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز حساسیت های لازم را داشته باشد و بلافاصله آنها را به دادگستری معرفی کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عموم مردم باید قبل از سپرده گذاری در یک موسسه مالی و اعتباری شناخت لازم را کسب و از مجوزدار بودن آن اطمینان خاطر داشته باشند.

رجایی اظهار داشت:عمده این موسسات در گذشته شکل گرفته اما این موضوع دلیلی نمی شود که مسئولان وظیفه ای در قبال آنها نداشته باشند.

نظارت ضعیف بانک مرکزی بر موسسات غیرمجاز

محمدحسین میرمحمدی کارشناس اقتصادی بیان کرد: نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی غیرمجاز در دولت های مختلف ضعیف بوده است.

وی افزود: در چند سال اخیر تمرکز بانک مرکزی برای مقابله با موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز بیشتر شده اما اقدامات لازم برای ریشه کن شدن این گونه موسسات به درستی انجام نشده است.

گفتنی است طبق اعلام برخی منابع ۱۵ تا ۲۰ درصد از نقدینگی کشور نزد موسسات مالی غیرمجاز تجمیع شده که این امر عزم جدی برای انسجام‌بخشی به بازار پول کشور را می  طلبد.

پرداخت بدهی سپرده گذاران در اولویت قرار گیرد

در همین رابطه محمدعلی پور مختار, نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع ساماندهی مسئله بسیار مهم و ضروری است اما در جلساتی که  میان مجلس و دولت تشکیل شد بانک مرکزی بیشتر به دنبال تعطیل شدن فعالیت های این موسسات بوده  اما متاسفانه هیچ گونه اقدام شایسته ای در خصوص حل مشکلات مربوط به سپرده گذاران انجام نداده است.

پور مختار تصریح کرد: گرچه امور مربوط به این موسسات به برخی از بانک ها واگذار شد اما این بانک ها به دلیل کمبود منابع هنوز به طور کامل نسبت به پرداخت مطالبات مردم اقدام نکرده اند.

وی در پایان افزود: بهتر است که در کنار حل بحران این موسسات، رسیدگی به امور سپرده گذاران نیز در اولویت بانک مرکزی قرار گیرد.

More from my site

خبردیر...
ما را در سایت خبردیر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حمید قلی خانی khabardeir بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 18 مرداد 1395 ساعت: 4:34

سایت خبرده _  بر اساس تجربه هایی که در طول و عرض زندگی  برای اجابت خواسته هایم از خداوند متعال از بین همه نمازها و ادعیه تحصیل نموده ام به قرائت دو رکعت نماز  مستحبی به نام و نیت شخص یا موضوع مدنظر بین دو نماز واجب بویژه از زبان دیگران و  نیز نماز پیامبر و امیرالمومنین و جعفر طیار و امام هشتم و امام زمان و ذکر صلوات و تسبیحات اربعه و بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله علی عظیم و بخصوص ” یا غفور یا رحیم ” و علی الخصوص ذکر ” یا ارحمن الراحمین ” اعتقاد فراوانی دارم.

بنظر خودم خداوند متعال به ذکر یا ارحمن الراحمین توجه خاص تری دارد چون دعا کننده بالاترین صفت افضل خدا را صدا و مورد خطاب قرار می دهد.

چرایی و معنای ذکر یا ارحمن الراحمین :

ارحم و راحم از ریشه رحم گرفته شده اند. ارحم افعل تفضیل است به معنای مهربانترین و راحم به معنای رحم کننده ومهربان است .و روی هم به معنای مهربان ترین مهربانان است.
راغب می گوید: رحمت، مهربانى و رقتّى است که مقتضى احسان نسبت به شخص مرحوم است. گاهى فقط در مهربانى و گاهى فقط در احسان بکار می رود: رحم اگر به خدا نسبت داده شود مراد از آن فقط احسان است نه رقّت قلب چنان که روایت شده: رحمت از خدا انعام و تفضّل و از آدمیان رقّت قلب و عاطفه است(۱)
در المیزان ذیل تفسیر “بسم الله الرحمن الرحیم “می گوید:”رحمت در خدا بمعنى عطا و احسان است.”
طبرسى در موارد بسیارى از جمله در تفسیر سوره حمد و ذیل آیه ۱۵۷ بقره رحمت را نعمت معنى کرده است و در سوره حمد پس از ذکر قول ابن عباس می گوید: خدا با رقّت و انفعال توصیف نمی شود پس مراد از رحمت نعمت و افضال است .
کوتاه سخن آنکه رحمت در خدا به معناى احسان و نعمت است و ارحم الراحمین به معناى بالاترین درجه احسان بخشایشگری است(http://islamquest.net/fa/archive/question/fa2614)
خدا رحم واحسان رابه بندگان خویش ارزانی داشته و این رحم و احسان در میان بندگان دارای مراتبی است تا جایی که مادران از این هدیه الهی بیشتر بهره برده اند . وهمچنین پیامبران نسبت به امت خویش اینگونه اند « لَقَدْ جَاءکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ »(۲) رسولى از خود شما به سویتان آمد که رنجهاى شما بر او سخت است ، و اصرار به هدایت شما دارد و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان می باشد .

تا جایی که به پیامبر اسلام خطاب می کنیم یا امام الرحمه این مرتبه در امامان هم می باشد تا جایی که در باره امامان نقل هست که آنها از شما به خود شما مهربانتر هستند .
امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: «از نشانه های امام …. ولایت او بر مردم، از ولایت آنها بر خودشان بالاتر، از پدر و مادر بر آنها مهربان تر و دلسوز تر است». (۳)
ائمه(علیهم السلام) خود به یاران می فرمودند: «اگر شما بیمار شوید ما نگران و بیمار می شویم و اگر شما در صحت و شادی باشید ما نیز خوشحال هستیم».
در روایات داریم که خداوند یک جزء از صد جزء مهربانی خویش را در بین بندگان خود قرار داد تا آنها به هم مهربان باشند . با این تعابیر که بیان شد خدا چقدر نسبت به بندگان خویش باید مهربان باشد؟
بالا ترین حد از مهربانی نزد خداست و تا جایی که امکان داشته باشد در حق بندگان خود لطف و مهربانی دارد
امام سجّاد (ع) فرمود: روزى پیغمبر اکرم(ص) شنید مردى مى گوید: «یا ارحم الراحمین» حضرت شانه او را بگرفت و فرمود: هم اینک ارحم الراحمین است که رو به تو نموده، حاجتت را بخواه. در حدیث آمده که هرگاه امام صادق (ع) را حاجتى سخت پیش مى آمد به سجده مى رفت و هفت بار مى گفت: «یا ارحم الراحمین» سپس حاجت خویش را از خداوند درخواست مى نمود… (۴ )

منابع:
۱٫ المفردات فی غریب القرآن، ص ۳۴۷
۲٫توبه۱۲۸
۳٫من لا یحضر الفقیه ـ ج۴/ص۴۱۹
۴٫بحار: ۹۳/۲۳۴

More from my site

خبردیر...
ما را در سایت خبردیر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حمید قلی خانی khabardeir بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 18 مرداد 1395 ساعت: 4:34